Common-rail nyomás-, hozam-, mennyiség állító szelepek, érzékelők, jeladók
Tisztelt látogató !
Ezen az oldalon alábbi vállalkozásunk által forgalmazott termékeket és jellemzőit szeretném bemutatni:
– DENSO, BOSCH, DELPHI, VDO-SIEMENS, STANADYNE
– Denso common-rail nyomás szabályzó szelepek (SCV szelepek, hozamszabályzó szelepek, HPO, HP2, HP3, HP4 típusokba)
– Denso adagolókba (Opel, Mazda) előtöltés szabályzó más néven TCV szelepek
– Denso adagolókba való mennyiség állító szelepek, SPV szelep (Opel, Mazda)
– Bosch common-rail nagynyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepek ( CP1, CP1H, CP2, CP3, CP4 típusokba)
– DELPHI common-rail nagynyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepek ( DFP1, DFP3.1, DFP6.1 típusokba)
– SIEMENS-VDO hozam és nyomásszabályzó szelepek
– Különböző STANADYNE common-rail alkatrészek
– Common-rail nyomás érzékelők, jeladók minden fajta rendszerhez
– VA, VE, EDC-s Bosch, Lucas, Zexel, Denso, Roto Diesel adagoló-porlasztók alkatrészei (osztófejek, emelő tárcsák, porlasztó csúcsok, rugók stb.)
Mai modern diesel üzemanyag befecskendező rendszerek az úgy nevezett közös tüzelőanyaggal ellátott más néven common-rail rendszerek.
Ezen rendszerek a motorok teljesítmény növelése, kevesebb tüzelő anyag fogyasztás, a járműveket hajtó diesel üzemanyag minél tökéletesebb égése miatt kifejlesztett, ez által kevesebb káros a már égéstérben elégetett “tüzelő” anyag kibocsátó rendszerek.
Mai gépjárművekbe a gyártók különböző rendszereket építettek be.
Ezek közöl legismertebbek, jármű gyártók által használt, beépített rendszerek a , DENSO, BOSCH, DELPHI, VDO-SIEMENS, STANADYNE nevű rendszerek.
Ezen rendszerek valamint rendszerek alkotó elemei viszonylag sokrétűek, és különböző módon felépítettek.
Viszont egy közös van bennük, mindegyik rendszerben megtalálhatók különböző formában a nyomás vagy más néven hozam, mennyiség állító szelepek. Ezen elnevezések a különböző rendszerekben más más néven nevezik.
A komplett common-rail rendszer minél hatékonyabb működését a rendszerekben található érzékelők, jeladók segítik minél hatékonyabb komplett rendszer működésének elérése érdekében.
Természetesen ezen rendszerek működésével kapcsolatban, kialakításuknál fogva különböző hibák szoktak előfordulni.
Melyekre elmúlt évek sok sok tapasztalataira jellemzően ezeket több esetben a különböző érzékelők, jeladók, szabályzó szelepek hibás működése okozza.
Ezen problémák minél hamarábbi, tökéletesebb, gyorsabb, költségkímélőbb elhárítása érdekében ezen termékek forgalmazásával is foglalkozik vállalkozásunk.
Ebben szeretnénk tisztelt érdeklődőknek segítséget nyújtani.
Nem csupán keresett termék értékesítésével elsősorban, ha nem természetesen szükség esetén tanáccsal, szakmai tapasztalatot nyújtva is.
Szerződött üzleti partnereink segítségével szükség esetén próbálunk beazonosított, meghibásodott alkatrészek cseréjével, pótlásával segítséget nyújtani bárkinek aki vállalkozáshoz fordul.
Különböző befecskendező rendszerek jellemzői meghibásodásának okai, jellemzően következő hibákkal találkozhatunk :
– Kezdjük a még nem common-rail rendszerrel ha nem úgynevezett adagolóval ellátott rendszerek főbb okaival, jellemzőivel. Ezen rendszerek meghibásodását melyek Opel Astra, Corsa, Meriva stb. 1.7 diesel (köznyelven úgynevezett ISUZU motoros opelek) valamint Mazda 6, Premacy, 2.0 diesel motorral szerelt gépjárművekre jellemző.
Ezen autókba egy még mechanikus de elektronikával vezérelt diesel DENSO adagolót szerelt a gyártó. Ilyen adagoló típus száma : VE/11E2300RND600. Opel motorok motor kódjai ennél Y17DT vagy Y17DTL. Ezen adagolókra jellemző az úgynevezett mennyiség állító szelep hibája. Mely leggyakrabban alapjárati hullámzásban, teljesítmény csökkenésben, vagy indulási problémában jelentkezik. Továbbá sok Opel ilyen motorral rendelkező motor vezérlő elektronika javításával foglalkozó cég is javasolja ennek a szelepnek a motorvezérlő javítását követően ezen szelep cseréjét.
Ezen járművekhez vállalkozásunk forgalmaz eredeti DENSO gyártású ilyen szelepet. Ez a szelep sok autóalkatrész beszerzéssel foglalkozó cég számára nehezen beszerezhető, ráadásul irreálisan magas áron forgalmazzák ezt.
Ezt a szelepet, eredeti DENSO gyártmányút jelenleg 58.000 Ft. eladási áron forgalmazzuk. Ezen szelepet sokszor említi szakirodalom, internet SPV szelepként is.
Továbbá ezen diesel adagolók jellemző meghibásodása az alul elhelyezett előtöltés szabályzó szelep meghibásodása. A meghibásodás úgy jelentkezik, hogy a szelep elektronikus csatlakozójánál az adagoló belsejében lévő gázolaj a ház nyomás miatt el kezd folyatni. Így az adagoló belsejében lévő gázolaj az adagoló házban lévő nyomás hatására távozik, kifolyik abból. Ennek hatására a jármű huzamosabb, pár óra állás után nehezebben indul, mivel a megfelelő ház nyomás nincs meg. Az adagoló belsejében lévő üzemanyag mennyiség csökken indításkor. Azon kívül hogy távozó gázolaj mennyiség szennyezi környezetet így jármű alatti földön kifolyatott gázolajnak köszönhetően folt jelenik meg, mely környezet szennyező.
Ezen felül a jármű konstrukciójának következtében az előtöltés szabályzó szelepet motor térben lévő vezérlő elektronikát összekötő vezeték köteg belsejében el jut vezérlő elektronika belsejébe és azon belül a folyadék zárlatot okoz, melynek javítása nagyon költséges és nehezen megoldható.
Ezen szelepet vállalkozásunk több éve forgalmazza, eredeti DENSO termékként. Ennek jelenlegi eladási ára 33.000 Ft. Ezen szelepet szokták szaknyelven, interneten TCV szelepként is említeni.
– Denso common-rail rendszerek nagynyomású szivattyúinak jellemző meghibásodását az szivattyúba beépített nyomás, – hozam, – mennyiség állító szelepek okozzák.
Jellemző ezen meghibásodásokra a motor teljesítmények csökkenése. Alapjáraton a motor egyenletlenül jár. Nehezebb motor indítás hideg, meleg állapotban. Gyorsítás közben terhelésen a motor nehezebben, akadozva, egyes esetekben torpanásokkal pörög fel. Jellemző erre a meghibásodásra, hogy jármű motor vezérlő elektorinkája hibaként érzékeli ezen meghibásodást, és ezt be is írja, jelzi motorvezérlő műszeres ellenőrzése, megolvasása hiba kóddal rögzíti ezt.
Ezen szelepek beszerzésében is tudunk segíteni. Ezen szelepeket SCV szelepeknek is szokták nevezni. Forgalmazunk ilyenekből HPO, HP2, HP3, HP4 típusú szivattyúkba, tehát DENSO szivattyúk teljes termékpalettájába valót.
Ilyen termékek, illetve szivattyúk leggyakrabban OPEL, FORD, MAZDA, TOYOTA, SUBARU, NISSAN, MITSUBISHI típusú járművekben fordulnak elő. Megjegyzem, hogy ezen típusú DENSO nagynyomású szivattyúk mechanikai részei nem szoktak meghibásodni, csak ezen szelepek meghibásodása okozza ezekkel kapcsolatos meghibásodásokat. Szivattyúk különböző rendszerűek így előfordul, hogy némelyikben nem egy ha nem kettő ilyen szelep található.
– A BOSCH, DELPHI, SIEMENS rendszerű nagynyomású common-rail szivattyúkba is természetesen gyártók szereltek különböző szelepeket, melyek a rendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlenek.
Az mai napig gyártott összes ilyen típusú szivattyúhoz forgalmaz ilyen szelepeket vállalkozásunk gyári új és OEM minőségű alkatrészeket, termékeket.
Ezen rendszerekben is viszonylagosan sűrűn elforduló hiba szelepek meghibásodása. Viszont ennek következtében sajnos ezen rendszerek/nagynyomású szivattyúk belsejében lévő mechanikus részek is oly mértékben sérülnek, hogy későbbiek folyamán a hiba már nem csupán szelepek cseréjével orvosolható, ha nem a szivattyúk teljes cseréje, vagy felújítása szükséges sajnos.
– STANADYNE befecskendező rendszerek Európában nem igazán terjedtek el. Jellemzően nem a személygépkocsik terén kerültek ezek beépítésre ha nem különböző haszongépjármű rendszerekben. Viszont vállalkozásunk ezen termékekhez is forgalmaz, szerez be bármilyen alkatrészt, melyek e javításhoz elengedhetetlenül szükséges.
– Common-rail nyomás érzékelők, jeladók: Mint fentiekben írtam, ismertettem hogy bármilyen nagynyomású common-rail rendszer, de akár korábbi mechanikus, vagy elektronikus szabályzási adagolóval ellátott rendszerek tökéletes működéséhez elengedhetetlenül szükséges a befecskendező rendszerbe épített különböző jeladók, érzékelők tökéletes működése.
Ezen üzemanyag befecskendező rendszerek úgy vannak felépítve, hogy a rendszerekbe be vannak építve különböző hőmérséklet vagy akár nyomás érzékelők. Ezen jeladók vagy érzékelők meghibásodása esetén rendszer nem úgy vagy egyáltalán nem tud működni megfelelően.
Természetesen vállalkozásunk ezek beszerzésében, pótlásában is hathatós segítséget tud nyújtani legyen szó bármilyen típusú, fajtájú, nevű rendszerről, akár gyári új vagy OEM minőségű utángyártott alkarészről legyen szó.
– VA, VE, EDC-s Bosch, Lucas, Zexel, Denso, Roto Diesel adagoló-porlasztók alkatrészei : Nagynyomású common-rail befecskendező rendszerek térhódítása előtt autóiparban úgynevezett adagolós rendszerek voltak diesel autókba építve. Felsorolásban be írtam ezek leggyakrabban előforduló neveit. Ezek lehettek teljesen mechanikusak, mechanikus-elektronikus (pld. EDC BOSCH diesel rendszer).
Ezen rendszerekkel ellátott gépjárművek még mai napig futnak közutakon. Rendkívül elterjedtek, járművek gazdái által kedvelt konstrukciók. Így ezen rendszerek meghibásodása is futott kilométernek és sok használat következtében természetesen egyre többet előfordul.
Sokan még köznyelven szólva tuningolják, átalakítják ezen rendszerek egyes részeit, motor teljesítmény növelés és sok esetben kedvezőbb üzemanyag fogyasztás érdekében.
Így természetesen ezekhez is szükséges különböző alkatrészek cseréje, úgy mint porlasztó csúcsok, adagolók osztófejei/elemei,
Ezen alkatrészek beszerzésére, forgalmazására is szakosodott vállalkozás. Természetesen ezen alkatrészeket szükség esetén nem csak beszerezzük, forgalmazzuk, ha nem szükség esetén azok beépítésében is tudunk magas színvonalú segítséget nyújtani külön kérésre. A beszerelés, beépítésre vonatkozó ezen kijelentésem természetesen nem csak ezen alkatrészekre ha nem vállalkozás által forgalmazott összes termékre/alkatrészre vonatkozik szükség esetén.
Ezen alkatrészeket is természetesen be tudjuk szerezni akár eredeti gyári termékként, vagy gyári újjal megegyező utángyártott termékként, sok esetben felújítottként is.